HAVNA TJøme hotel

Personvern

Introduksjon

På Havna Tjøme Hotel behandler vi dine personopplysninger i ulike sammenhenger, f.eks. når du bestiller tjenester fra oss, overnatter på hotellet vårt, eller bruker tjenester som vi tilbyr.

I vår personvernerklæring finner du informasjon om vår behandling av personopplysninger. Nedenfor finner du også kontaktinformasjon dersom du har spørsmål eller ønsker å be om tilgang til dine personopplysninger.

Vi behandler dine personopplysninger i samsvar med gjeldende norske databeskyttelsesforordninger, heretter kalt GDPR.

Personopplysningsansvarlig for dine personopplysninger

Villa Havna Tjøme AS Som heretter omtalt som Havna Tjøme Hotel org. Nei. 930 215 112, Havnaveien 50, 3145 Tjøme, telefon +47 33303000, e-post service@havnatjome.no er behandlingsansvarlig for personopplysninger i våre systemer for booking, fakturering og hotelldrift. Vi er også ansvarlige for behandlingen av vår markedsføring og utsendelse av e-post til våre kunder og andre kontakter.

Behandling av personopplysninger i forbindelse med bestilling av overnatting og opphold

I forbindelse med bestillingene du selv eller andre gjør på dine vegne, behandler vi personopplysninger som vi trenger for å kunne oppfylle avtalen om bestilling og kjøp av tjenester. Dette refererer til informasjon som du har gitt oss direkte, eller som du har gitt oss via et reisebyrå eller en agent. Vi behandler for eksempel informasjon om din identitet, kontaktinformasjon og betalingsinformasjon. I tillegg behandler vi annen informasjon som du måtte ha oppgitt som er viktig for ditt opphold hos oss. Dette kan referere til informasjon om allergier eller spesielle ønsker angående oppholdet ditt. Vi registrerer alle kjøp og bestillinger du gjør hos oss, f.eks. spa, restaurant, romservice, for at vi skal kunne levere disse tjenestene og for at du skal kunne betale for dem. Kontakt via e-post før, under og etter oppholdet via telefon og e-post kan forekomme.

Vi behandler disse dataene i systemet vårt i 18 måneder. Disse blir da automatisk depersonalisert.

Behandling av personopplysninger for markedsføringsformål

Når du abonnerer på vårt nyhetsbrev lagrer og bruker vi e-postadressen din til å sende deg nyheter og tilbud fra oss.

Vi bruker også din e-postadresse eller telefonnummer for å sende nyheter og tilbud i henhold til regler om eksisterende kundeforhold. Vårt nyhetsbrev kommer kun hvis du har samtykket til utsendelsen. Du kan når som helst trekke tilbake samtykke som du tidligere har gitt oss. Du kan også velge bort mottak ved å sende en e-post til service@havnatjome.no

Behandling av personopplysninger til andre formål

Hvis du kontakter oss eller på annen måte henvender deg til oss med forespørsler, behandler vi personopplysningene du oppgir i den grad det er nødvendig for å kunne besvare og loggføre forespørselen din. Grunnlaget for dette er legitime interesser, å kunne oppfylle avtaler med deg, eller å svare på dine forespørsler.

I tillegg til behandlingen beskrevet i personvernreglene våre eller basert på ditt samtykke, kan vi i noen tilfeller bli tvunget til å behandle personopplysninger når gjeldende regelverk, inkludert databeskyttelsesforordningen og GDPR, gyldig myndighetsordre eller rettskjennelse eller tillate oss å gjøre det .

Utlevering av personopplysninger og lovpålagt behandling

Vi avslører ikke dine personopplysninger til tredjeparter uten ditt samtykke, eller med mindre gjeldende lover, inkludert databeskyttelsesforordningen og GDPR, gyldig myndighetsordre eller domstol tillater eller krever at vi gjør det.

For å unngå misforståelser ønsker vi å presisere at vår databehandling for behandling av data til egne formål ikke anses som utlevering.

Dine rettigheter

Som fysisk person har du en rekke rettigheter i henhold til databeskyttelsesforordningen.

Du har rett til å be om informasjon, retting og sletting av personopplysninger vi behandler om deg. Du har også rett til å be om begrensning av behandlingen, rett til å protestere mot behandlingen og rett til dataportabilitet.

For å utøve dine rettigheter kan du sende oss en e-post på service@havnatjome.no. Vi vil svare på forespørselen din så snart som mulig, og senest innen 30 dager.

Vi vil be deg bekrefte identiteten din eller be deg om å oppgi ytterligere informasjon før vi lar deg utøve rettighetene dine hos oss. Vi gjør dette for å sikre at vi bare avslører dine personopplysninger til deg – og ikke til noen som utgir seg for å være deg.

Informasjonskapsler

Vi bruker informasjonskapsler for å forbedre brukeropplevelsen på våre nettsider. En informasjonskapsel er en liten tekstfil som lagres på enheten din (f.eks. din smarttelefon, datamaskin, nettbrett). Informasjonskapsler hjelper til med å identifisere hvilke sider som besøkes på nettstedet vårt. Informasjonen som lagres ved hjelp av informasjonskapsler kan f.eks. være hvordan du bruker nettsiden, hvilken nettleser du bruker og hvilke nettsider du har besøkt.

En permanent informasjonskapsel forblir på enheten din i en forhåndsbestemt tidsperiode. En økt-informasjonskapsel lagres midlertidig i enhetens minne mens du er på nettstedet vårt. Øktinformasjonskapsler slettes når nettleseren lukkes. Vi bruker både permanente informasjonskapsler og øktinformasjonskapsler.

Hvis du ikke vil at nettsidene våre skal lagre informasjonskapsler på enheten din, kan du deaktivere informasjonskapsler i nettleseren din. Hvis du deaktiverer informasjonskapsler, vil funksjonaliteten til nettsidene våre reduseres.

Endringer i personvernerklæring eller behandling

Vi jobber kontinuerlig med utvikling og forbedring av våre tjenester til våre kunder. Dette kan endre tilnærmingen eller omfanget av vår behandling av personopplysninger. Informasjonen vi gir i denne personvernerklæringen vil derfor bli endret og oppdatert fra tid til annen. Vi vil også endre personvernreglene i henhold til nye forskrifter eller dersom myndighetenes praksis tilsier det.